Stephanie en Dan en ? op reis

Laatste weekjes in NZ

Hi Mates!

Nou, we gaan zo nog een hapje eten en dan vliegen we vanavond via Auckland naar Hong Kong! Weer even wat anders schatten we zo in

Wink

Hier nog even een laatste update, we moeten nog 2 uurtjes 'killen' hihi.

Nou we hebben jullie vorige keer lekker gemaakt met dolfijnen zwemmen, dus dat zijn we ook gaan doen. Alleen hadden de dolfijnen er geen zin in......ook niet de tweede dag dat we gingen

Undecided
. Maar ja, wel leuke boottocchten gehad en veel Albatrossen gezien. En zelfs vanuit de verte een heuse Walvis! een Sperm Whale geheten hier, we hebben het ookniet bedacht. Steef heeft (als enigste aan boord samen met de kapitein) wel 1 dolfijntje voorbij zien springen. Joehoe....ze komen dus toch op zwangeren af. Je krijgt wel je geld terug als je nietkan zwemmen met de dolfijnen...dus dathebben we maar uitgegeven aan een goede Crayfish (eenlocale kreeft).

Maar het aantal seals is hier niet te tellen. We zullen een aantal foto's uploaden, met een prijsvraag voor het aantal seals op de foto.

Vervolgens vertrokken richting de Bank's Peninsula, een schiereiland onder Christchurch. Zeer mooi, wel laatste stukje in het donker (het wordt hier nu om 5 uur al donker...wintertijd) over bochtige slingerweggetjes die steeds smaller werden en eindigde in een enorme verlaten camping aan de baai! We waren de enigste gasten in het grote bos. De camping leek wel op Enriou, maar dan in NZ en aan zee. Prima! En zonder stroom (en dus zonder bron voor ons kachteltje) redden wij ons ook prima: gewoonhet gasoventje aan met het deurtje open.

Volgende dag het stadje Akaroa verkend, een Franse kolonie ( de Fransen kwamen net 2 dagen te laat aan, en toen was het al door Engelsen geclaimd hier) dus opeens Franse borden en namen, maar ook Frans eten...mmmm. pizza au fruits de mer.

De laatste drie dagen hebben we in Christchurch doorgebracht. Een leuk stadje (de steden zijn hier niet zo groot), lekker weer, veel gezien, gewandeld, bioscoopje gepikt en met de Gondola een bergtop ' bedwongen' . Toen met de mountainbike naar beneden, tenminste dat dachten we, maar af en toe moest je flink klimmen...en dat gaat iets minder als je 18 weken zwanger bent

Undecided
....best pittig!

O ja , Steef denkt iets gevoeld te hebben.Misschien wel de eerste Froemel-moves?! Leuk hoor!

Nouwe gaan een happie eten (goed eten hier trouwens!)

Foto's staan op

Lieve groeten van ons! en tot snel

T&J&H

He lieve travellers!

Wauw, wauw en wauw!!! Gaaf allemaal!! Dit hebben jullie toch maar mooi in the pocket! Veel plezier nog in Hong Kong, een goede reis terug en tot snel!

Liefs,T.

marleen&hans

heerlijk he,die froemel-wave.........
geniet nog van de dagen in hong-kong.hele goeie reis terug en tot gauw!!!!!!
liefs,pap en mam

Miek, Joost en Lein

he vakantiegangers... geniet nog even van de laatste dagen Hong Kong. Ik kijk uit naar zaterdag... kunnen wij jullie eindelijk weer live zien. Goede vlucht!
Dikke xus D.

jetty

ffjn dat het allemaal naar wens verloopt. Gek idee, de eerste bubbels van Elisa in mijn buik lijken zo kort geleden en nu zit zij daar net als jullie aan het andere eind van de wereld. Wat is het leven toch wonderlijk! Ik wens jullie nog veel "verwondering" op jullie ontdekkingstocht!