Stephanie en Dan en ? op reis

Lets go south!

Hallo luitjes!

Bedankt voor alle leuke reacties, leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat!

Nou, wij zijn dus vanuit Napier naar Wellington, de hoofdstad van NZ, gereden. Aan de rand van Wellington een plekkie gevonden voor onze van en met de bus de stad in gegaan. Die middag nog een stadswandeling gemaakt en een nieuw SuperSteef shirt gekocht.Leuke stad, veel barretjes en kroegjes en leuke winkels.

Zondag van een lazy Sunday genoten, beetje shoppen , lekker Italiaans gegeten op Cuba street en de ourist uitgehangen. Cable car de berg op en (Mam, je al trots op me zijn) naar de botanische tuinen geweest. Opeens stonden we voor cafe Leuven (Steef denkt nog dat het toeval was) met heerlijke Belgische biertjes van de tap! Tja, Steef aan de appelsap.... Lekker ze hadden ook MEGA mosselen (onze zijn maar kleintjes in NL) met Belgische friet.

De volgende dag een wandeling gemaakt langs de kust van Wellington richting de Fur-Seal coclonie, die beestjes komen vanaf mei hier overwinteren vanuit Antartica. Er lag er echter nog maar 1...de rest was onderweg!

Autotocht gemaakt langs de kust, het Te Papa museum (ze hebben hier erg mooie musea, groot genoeg voor een dag, en totaal gratis!). Nog even voor Steef wat warme kleren gekocht (lekkere softshell) want het wordt hier wel wat kouder, emt name 's nachts. Overdag wel erg mazzel met het weer!

OP 5 mei de boot genomen naar Zuidereiland, een reisje van 3,5 uur langs mooie Sounds (een soort fjorden, maar niet gevormd door gletsjers zoals in Noorwegen, maar het zijn een soortvolgelopen kraters). Aangekomen in Picton , aan de overkant, een tocht geboekt, de Queen Charlotte Track. Is een tocht van 71 km langs de erg mooie Marlborough Sounds. We hebben twee dagen geboekt, dus 1 overnachting. Steef merkt toch wel dat het goed is om het iets rustiger aan te doen... vooral bergop lopen is wat zwaar....

'S middags in de buurt van Picton al een eerste track gelopen van ca 3 uur, de Snout Track. Supermooi weer en dito uitzicht.

De dag erop om 9 uur de watertaxi genomen naar het beginpunt van de Q. Charlotte track, in Ship's Cove. Onderweg: dolfijnen! We konden ze goed zien en ze gingen een tijdje meezwemmen met de taxi.

In Ship Covekwam ook Kapitein James Cook regelmatig voedsel inslaan. We zijn in de sporen van Cook en de bekende Elisa Remmers (nicht van Dan, die hier in April 2009 nog gesignaleerd is) de track gaan lopen. Gelijk bergop beginnen, dus even doorbijten maar daarna schitterende uitzichten: bergen, water, je loopt door een soort Jungle...foto's volgen. Rond een uur of 4 bij onze acco aangekomen, de Woolshed. Heerlijke muffins bij ontvangst, lekkere Lasagne a la maison.

's ochtend een ontbijtje met lekkere eieren van de locale kippen! De tweede dag superweer en nog een paar uur gelopen tot Punga Cove, waar we opgehaald werden met de watertaxi. Je bagage wordt trouwens keurig naar je acco vervoert, goed systeem.

Weer in Picton aangekomen doorgereden naar Nelson, en daar overnacht. 's ochtends vroeg naar Motueka gereden om een kayaktocht te boeken in het Abel Tasman reservaat. Met de watertaxi naar Anchorage bay en daar met 2 Israeliers gaan kayakken met gids Adam. Wist erg veel van de natuur te vertelllen, allerlei zaken die we eerder gezien hadden kon hij uitleggen hoe het zat. Naar Seal colony gekayakked, erg leuk om ze lekker in de zon te zien bakken.... terug, omdat het tij nogal snel gaat (5 meter getijdeverschil) en je anders veel moet lopen met de kayak) en nog een track gelopen in het park. Erg leuk met een gids!

Zaterdag de markt van Nelson bezocht, lekkere locale producten (groente en fruit zijn hier volop aanwezig) en toen de West Coast opgezocht.... een van de mooiste autoroutes ter wereld, de State Highway 6. Schitterend met de wilde Tasman zee soms op enkele meters naast je autoraampje!

De kleine camera is helaas overleden door een golf van de Tasman zee dus ik kopieer nu even alle foto's op CD en we gaan zo weer verder naar het zuiden.

Het gaat dus super met ons, het is supermooi weer steeds (alleen 's nachts regen) en een supermooi land.

En nu gaan weverder de West Coast afzakken....

Groetjes, Steef , Dan en Froemel (die het vast naar zijn zin heeft met zo'n relaxte moeder...)

Ruben en Lydia

Hoi Dan en Steef,

Vandaag is het hier moederdag!! Steef vandaag een beetje jou eerste moederdag. Heb je er aan gedacht Dan? Nou Steef, je bent een hele lieve moeder. Geniet van de dag. En Dan we vinden jou een hele lieve vader.

Wat gaaf dat jullie zoveel beleven en zien. Nou, Steef goed dat je het wat rustig doet hoor. Geniet er maar lekker van!! Hier gaat alles goed. Emma heeft voor het eerst gelogeerd bij opa en oma Veen. Een hele belevenis voor beide kanten, maar ze hadden het goed naar hun zin. Het werd niet 1 nacht maar twee nachten. Voor Koen ook leuk. Even lekker alleen met papa en mama. Hij wilde ook logeren. Hij ging in Emma haar bed logeren.

Nou leuk om jullie op deze manier te volgen. Nog een leuke reis verder. Tot de volgende verhalen.

Dikke knuffel van ons.

Paul

Ha moppies,

Leuk om te lezen hoor. Het is hier mooi weer dus vanmiddag maar even naar het park en vanavond Esther even bellen om te horen wat die allemaal meemaakt.

Ik heb trouwens een paar afleveringen van de Flight of the Conchords gezien. Kan me goed voorstellen dat Dan dat heel leuk vindt en Steef wat minder. :-)

Veel plezier nog daar
Toedels,
Paul

marleen en hans

we kunnen wel lezen dat jullie er nog steeds geen spijt van hebben om zo een verre reis te maken.Wat een hoop verschillende indrukken. Lijkt ons des te meer een uitdaging om over niet al te lange tijd ook te kunnen schrijven dat we in de voetsporen van captain cook en de illustere familie veen zijn getreden.

Lein

Hoi Steef en Dan,

Heerlijk om jullie verhalen te lezen over de reis. Het klinkt allemaal heel ontspannen en gezellig..met dat lekkere weer, goede eten en mooie landschappen.
Geniet ervan! Liefs, Lein