Stephanie en Dan en ? op reis

West is best!

Hallo luitjes,

zo we zitten nu in een supersonisch internet cafe in Queenstown en kunnen supersnel internetten, en foto's uploaden, dus maak je borst maar nat!

Ten eerste de foto's van ons vorige verhaal:

Of http://picasaweb.google.com/veen.dan en klik op Wellington etc.

De afgelopen week zijn we van Nelson via de Westcoast en de gletsjers naar Queenstown gereden.

We zijn met schitterend weer na een nacht met regen, en het verwarminkje voor de eerste keer aan (we lijken erg mazzel te hebben steeds, overdag schitterend weer en alleen 's nachts soms regen) vertrokken uitPunakaiki.

Hier zijn de bekende (?) pancake rocks, die als een soort opgestapelde pannenkoeken daar liggen terwijl de Tasman zee probeert de stapel pannekoeken om te duwen. Door erosie zijn er gaten in de rotsen ontstaat, een soort grotten met soms een uigang naar boven in het land. Elke keer als er een golf in zo'n grot slaat, gaat de opgesloten lucht door dat uitgangetje een stuk verder als een fontein naar buiten met veel geluid (blowholes genoemd). We waren er met hoog tij dus maximaal plezier! Doorgereden over de SH6, een van de mooiste autoroutes ter wereld (de Lonely Planet zegt het, dus is waar

Wink
) . Onderweg nog even een strandwandeling gemaakt, druk joh!

'S middags aangekomen in Franz Josef, waar ook de gelijknamige gletsjer is. Proberen een dagtrip te boeken, maar helaas mocht Steef niet mee omdat ze langer dan 3 maanden zwanger was

Undecided
(Steef was helemaaaaaaal niet offended, hoor). Nou, dan maar goed doen; een Helihike mocht wel! . Nou en dan heb je ook wat! Zie foto's voor details, maar het was geweldig mooi!!!! Vooral de onderwatergang waarbij je tot je enkels door het lekker frisse ijswater mocht lopen was helemaal top en dan nog het vliegen in de helikopter. Helemaal te wauw!

We hebben nagenoten op een terras in de zon, en frietjes gegeten! Zwanger zijn heeft zijn voordelen!

Doorgereden naar Fox, 23 km verderop, waar ook een gletser ligt. Even een mooi meer bekeken, lake Matheson, en foto's gemaakt met dubbel uitzicht op Mount Cook en Mount Tasman.

Helaas was het de volgende dagbewolkt en de track naar Fox Glacier afgesloten wegens vallende stenen, gelukkig hadden wij gisteren weer eens mazzel. Zuidwaarts gereden, via kust en soms binnenlanden onderweg een track gelopen door Rainforest naar het strand.Echt debiel, je hebt hier Alpen met gletsjers, als je verder loopt loop je door rainforest enanderhalf uur door het bos lopen ben je op het strand.......

Via de Haast pas met watervallen over de Alpen getrokken richting lakeWanaka, een supermooi groot bergmeer met allemaal bergen erom heen met besneeuwde toppen. Ja mensen: het wordt winter hier!

Jammer dat we net te vroeg zijn voor het snowboard seizoen, maar boven sneeuwt het al!

Aangekomen op de camping in Wanaka begon het te regenen, en snel naar de receptie om een plekje te regelen, terug in de auto..starten..oeps...accu dood!

Via de verhuurclub de locale wegenwacht geregeld, die gespecialiseerd bleek in het redden van 4 Wheel Drives auto's die in een ravijn zijn gereden...als zij ons niet konden helpen...terwijl Steef nodig wat moest eten (augurken en kaas, alle verhalen over augurken zijn waar!) heeft Dan geregeld dat de auto op een mooi plekje op de camping belandde en dat we de volgende ochtend een nieuwe accu kregen. Joehoe!

Onder het genot van een kopje cafe latte (de de koffie is goed in NZ), werd de volgende dag de accu gewisseld, en zijn we op weg gegaan om nog een track te wandelen (het wordt een heuse wandelvakantie stiekum) , de Lake Diamond track met supermooi uitzicht over de omgeving en de Alpen.

Na de wandeltocht verder gereden, over een pas (met echte sneeuw op de top) naar Queenstown. Hier gaan we zo lekker een hapje eten en bedenken wat we verder gaan doen!

Lieve groeten van ons,

Steef Dan en Froemel.

Foto's link:

of via http://picasaweb.google.com/veen.dan/ en dan Nelson etc.

Annemargrietje

WAANZINNIG!

alma

wat een mooie foto's en ik zie ook duidelijk een bollend buikje. grappig je zo te zien steef! liefs uit ede:-)

Joost, Miekie en Lein

Jullie zijn niet bij te houden! Wat een verhalen en schitterende foto's. Das volop genieten zo te zien.
En id ik zie ook een bollend buikje ;-)

Xus

lydia en ruben

Hoi Dan en Steef,

Samen met Emma het verhaal gelezen en de foto`s bekeken. Leuk hoor!! Emma vind het grappig dat jullie je baby froemel noemen. Ze wil graag weten of jongen of een meisje is. Froemel krijgt een dikke knuffel van Emma en froemel moet maar gauw jarig zijn. ( we hebben het laatst erover gehad dat als je jarig bent je bent geboren, haha. Ach 9 maanden wachten is wat lang voor een 4 jarige). Verder krijgen jullie een dikke knuffel van haar en ook van Koen.

Liefs Ruben en Lydia

Tamara&Joost

He lieve travellers!

Wat een heeeeeerlijke verhalen en foto's!!!!!! Ben jaloers.........Die froemel van jullie moest eens weten dat mam in helicopters springt, tussen ijswanden bivakkeert und so weiter!! Maar geniet er lekker van , want de tijd vliegt voorbij; al weer over de helft toch?
Hier is alles prima, ook met Harry! ;-) Ben zo'n beetje op dezelfde bolling, dus dat gaat gelijk op, hi hi!
Ben een trouwe lezer, maar niet zo'n snelle schrijver, maar de strekking van mijn tekst is toch steeds hetzelfde; EnjoY!!!!
Liefs,T&J&H

marleen en hans

Hoi lieverds,niet zo spektaculair met wel leuk hopelijk.....
wij gaan morgen op vakantie naar de Heimat i.d.b.van
Heidelberg...volgens Google mooi weer we hebben er zin in.\\blijf genieten .....liefs Mam en Pap
Dikke kus..aan Froemel...doei

Tinka

hey daar! Klinkt weer geweldig allemaal zeg! nog helemaal geen tijd om aan thuis te denken, maar ik heb even een vraag aan Steef. Kan jij op maandag en/of woensdag een cursus gaan volgen? Dan ga ik ons opgeven :-) Kunnen we zo langzaam aan wel gaan gebruiken... Voel jij ook al kleine schopjes???? Liefs Tinka

Charlotte

Hallo! Wat een leuke verhalen, ook zo leuk omschreven!! Klinkt alsof er goed voor Steef wordt gezorgd! Maak er maar lekker gebruik van.
Nog heel veel plezier!!
x

Coby en Dick

Lieve kinders,
Wat een mooie foto's van een prachtig land. Dat is echt genieten. Erg leuk al die foto's. Wel apart om Elisa daar aan te treffen.
Wij zijn weer terug van vakantie. Fijn tijd in Kent gehad. Wij hebben ook gevaren maar dat ging over een kalme Noordzee, dus niet echt spektaculair.
Aan de foto's te zien gaat het goed met jullie.
Geniet er maar van.