Stephanie en Dan en ? op reis

Kia Orana!

Hallo luitjes,

Kia Orana (Hallo!) vanaf de Cook Islands. Welteverstaan het eiland Rarotonga, het grootste eiland van de Cook's. Het is hier hartstikke leuk, warm met af en toe een goede tropische bui en veel relaxte eilanders. Helemaal goed om hier de reis te beginnen.

Even een update van de afgelopen week:

Eerst zijn we zaterdag 11 april via Londen naar Los Angeles gevlogen. Best ver! Goede vlucht en rond 19:30 uur kwamen we aan. Dit keer een zeer soepele douane, in tegenstelling tot de vorige keer. In het hotel crashte Steef gelijk en we hebben heerlijk geslapen.

's Ochtends rondje gelopen door de suburb van LA, echt zoals op de film met grote auto's, veranda's enzo. Rond 10 uur kwamen Richard (neef van Steef) met vrouw Pam en zoontje Owen van 4 ons ophalen voor de LA-in-a-day tour.

Was erg gezellig, en weer heel vertrouwd om Richard na 6 jaar weer te zien. Via Santa Monica Beach, Beverly Hills, naar een heerlijk restaurantje in Hollywood. Lekker bijgekletst en van alles bekenen, tot en met de walk of fame , met op de achtergrond de beroemde Hollywood letters op de berg. Daarna nog even in het park bij het planetarium gelegen en met Owen gespeeld, een erg grappig en leuk ventje die volop praat met goed amerikaans accent.

Richard heeft ons weer afgezet in het hotel en toen op naar het vliegveld voor vlucht twee naar de Cooks.

Superveel geluk, het vliegtuig was niet vol, dus 5 stoelen met zijn tweeen: lekker geslapen.

Om 6 uur 's ochtends (tjonge wat krijg je een jetlag van die tijdverschillen) aan gekomen en direct lekker warm! Eerst nog even een paar uur geslapen in onze bungalow, en toe opgestaan om 50 meter verder op het witte strand onder een palmboom nog even bij te komen.

Het is dan wel het grootste eiland, maar alles gaat wel in het klein. Maar sommige dingen zijn erg officieel, zo moesten we eerst een heus Cook - Island rijbewijs voor Dan halen om uberhaupt brommer te mogen rijden! De belangrijkste theorie:

1. Links rijden

2. Niet onder een palmboom parkeren

We vermaken ons prima: We hebben gedoken (nou ja Dan dan, Steef mag helaas niet en heeft gesnorkeld) , touren met onze brommer over het eiland, hebben van de eigenaresse van de bungalow en haar moeder van 80 geleerd hoe je een kokosnoot openmaakt (ze konden het niet aanzien hoe Dan aan het klooien was met een steen en een Opinel, scouting he).

We eten heerlijk vooral veel vis in cocosmelk (van beiden hebben ze genoeg). Kortom, best wel Paradise! En dan ook met name het tempo waarin alles gaat,dan kick je best wel af van werken! hmmmm....

Nog een dagje chillen, net naar de markt geweest. En morgen vertrekken we naar Auckland!

PS op de Cook hebben we met de mobiel geen ontvangst, straks in NZ vast wel weer.

Groetjes Dan en Steefen Froemel

PS foto's volgen nog!

marleen en hans

hoi lieverds,wat fijn dat alles goed gaat en jullie genieten zo te lezen...lijkt ons heerlijk,zon,zee,ztrand en lekker eten en chillen....Fijn dat het zo vertrouwd was met Richard,Pam en Owen...en natuurlijk lekker bijgepraat..wat vonden ze van FROEMEL?

Tamar

He lieverds! Fijn dat het zo goed met jullie gaat! Super om even wat van jullie te lezen. Blijf dit relaxte maar lekker volhouden.

In gedachten bij jullie.
xt

Katinka

Wauw dat klinkt heerlijk allemaal.... hier schijnt overigens inmiddels ook de zon... maar ja, die kokosmelk en palmbomen leveren ze er hier niet bij....

ruben en lydia

Leuk om te lezen dat jullie lekker aan het genieten zijn. Vooral leuk dat wij ook een beetje mee mogen genieten, door jullie reisverhalen.

Coby en Dick

Fijn om te horen dat alles goed gaat en dat Dan weer aan zijn grote hobby kan werken n.l. slapen. Na al dat luieren gaan jullie er weer "hard" tegenaan met de reis naar Auckland, New Zealand. Wij zijn benieuwd naar de foto's van jullie paradijs voor een week. Volgens mij passeren jullie dat de tijdlijn, omdat jullie vandaag zondag 19 april vertrekken om 16.45 uur en pas op maandag 19.15 aankomen. Met een tijdverschil van 12 uur is het dan 7.15 uur Nederlandse tijd. Logisch dat je slaapritme kompleet verstoord wordt.
Alles goed met Steef en de kleine in de baarmoeder?
Hier alles goed.

Groet, Coby en Dick

Paul

Relaxed hoor. En een Cook-eiland-brommerrijbewijs. Cool om te hebben. Op zich wel een nuttige tip dat je links moet rijden. Van die palmboom spreekt een beetje voor zich, dat doet in Nederland ook niemand...
Gisteren Esther op het vliegtuig naar Afrika gezet. Dus kom maar op met die reisverhalen.ik heb tijd zat om alles te lezen,

Dominique

;-) wat vervelend allemaal...... dat luieren, zo'n strand met palmbomen en de zon. Gelukkig hebben jullie nog even om echt te genieten!
Veel plezier in New Zeeland met jullie toeringcar. Wij zijn benieuwd naar alle nieuwe avondturen en de foto's.

jetty

Nou :( ......best wel sneu dat steef moest snorkelen ;) Wat klinkt het allemaal weer heel geweldig. Al is het allemaal wat rustiger dan we van jullie gewend zijn....... Relaxed hoor! Geven jullie Elisa een HELE DIKKE knuf van haar mama straks? Dan zullen wij 24 april een borrel op jullie drinken!